Tenta imorgon

Imorgon tentar jag hälsa och ohälsa i ett livsperspektiv. Det är en del.
Har provat att plugga på olika sätt denna gången.
Har skrivit upp viktiga saker ur böcker
Har läst och antecknat på hand-outs
Har läst ur böcker på biblioteket
Har upptäckt att de böcker på biblioteket jag vill läsa är bortblåsta och har därför lånat relaterade böcker att läsa i
Har googlat på nyckelord
Har frågat vänner om saker

Jag kom fram till att jag lär mig allra bäst genom att googla på nyckelord. Kommer alltså fortsätta med detta i framtiden.

Det är konstigt vad man får tummen ur att göra viktiga saker när man egentligen ska tentaplugga. Har dubbelstädat, dubbeltvättat, slängt sopor, organiserat, rensat, fixat med prenumerationsuppsägningar, sökt jobb, skrivit personligt brev till praktiken och skickat iväg, skrivit ut bostadsbidragsansökan och skickat iväg. Massa bra saker. Då kan man ju egentligen inte anklaga mig för att inte pluggat hela tiden?

Har för övrigt haft en ganska trevlig vecka.
Red med Malin på hennes häst Morgan i fredags.
Var på IKEA med Malin och Hansi i söndags.
Träffade Daniel för första gången på länge i måndags.
Träffade Johan för första gången på länge i tisdags.
Var på Andreas bokrelease tidigt imorse och fick ytterligare en av hans underbara böcker till min samling.

Imorgon ska jag ha tenta som bekant och efter firar min klass med att gå ut och käka lunch tillsammans.
Kvällen kommer förmodligen spenderas med Disney. Filmer.
På lördag har Calle avskedsfest och jag funderar febrilt över hur jag ska klä ut mig till en unlikely superhero.

Nästa vecka börjar praktiken på sjukhuset. Jag är lite rädd.


Funderar på att klä ut mig till The Useless Chick på Calles fest.
Då behöver jag inte vara bra på någonting.


Kommentarer
Postat av: maja

sjukhuset går säkert kalasbra! hur var det med johan då?

2010-01-14 @ 18:19:46
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0