Ellen och Valborg!

En av Lunds största händelser är Valborg. Jag inledde min Valborg med farmakologitenta som gick superbra.
Dagen fortsatte i Stadsparken där flera tusen studenter hade samlats för att umgås och ha det trevligt.
Festen satte igång i parken och jag stannade där med goda vänner till det var dags att möta bästaste Ellen vid tåget.
Vi drack lite öl på Krischan innan vi gick vidare till Ulrikedal för korridorsfest.
Där stötte vi på diverse turbulens men hade iaf kul ett tag innan vi gick vidare för häng på Dacke med Falköpingsfolk.



Det spexades med tanttrosor

Fredagen spenderades välförtjänt bakfullt på ett par gungor på en bakgård. Vi gick ner på stan för att kolla in studentsångarna. De var duktiga men jag gillade inte riktigt könsfördelningen...



Bara män.

Fredagen blev mysfredag och vi såg på film och åt. Massor.

Lördagen gick vi på VG's brunch som för övrigt var över mina förväntningar. Funderar på att göra detta till ett återkommande inslag.
Vi fortsatte till Botaniska trädgården där vi lade oss bland alla andra slynglar och solade.





Jag fick en för tidig födelsedagspresent av Ellen. Den är så fin att jag ska hitta en perfekt ram för den så den kan pryda en vägg i mitt rum. Tack!



När jag hade vinkat av Ellen träffade jag Evelina som jag spenderade resten av lördagen med. Vi lagade thaiwok och gick på korridorsfest.



Evelina var solbränd och fin i sitt nya rum.

Idag har jag varit på lunch med Emelie och Fredrik på Krischan. Dom är bra och Krischan är bra.

Imorgon fyller jag år så ikväll ska jag njuta av mina sista timmar som tonåring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0