Under the pavement- the beach

Jag tänker ganska mycket. Inte så att det skiljer sig markant från någon annan, men mycket tänk blir det.
Jag tänker ofta på människor. Det kan vara vilka människor som helst, okända som kända, påhittade som verkliga. Jag tänker ofta på hur andra människor tänker, och tycker att detta är ganska intressant. Genom att tänka ut flera olika sätt dessa människor kanske tänker skapar jag på något sätt mallar i mitt huvud och placerar människor i fack i mitt huvud. Jag märker själv hur jag slinker in i olika fack olika veckor och olika perioder. Det roligaste är när man ser hur två helt olika personligheter handlar eller resonerar exakt likadant. Jag har haft tur att lära känna väldigt mycket människor, många bra men även några som inte är lika bra. Direkt när jag träffar en människa startar min kartläggning. Jag är en lyssnare och lyssnar på hur personen framför mig berättar saker, inte nödvändigtvis på vad han/hon faktiskt berättar. Detta gör att folk på grund av stelhet/alkohol/nervöshet ofta hamnar i ett fack men som ganska snabbt byts till ett annat. Vissa stannar i "grundfacket" och då är jag som mest nöjd. Jag hade rätt. När man skriver det såhär låter det lite knäppt, fast jag tror att alla gör det, bara att jag gör det mer avsiktligt och kategoriskt. Människor är nog ett av mina intressen. Det känns bra, då är jag nog inne på rätt spår.

Nu saknar jag Lund. Ska försöka distrahera tankarna nästa vecka på Hultsfred med Oscar och systar, Theresia och Fanny med vänner och Uppsalagänget. Hoppas Daniel kan komma loss också. Nästa vecka kommer bli oslagbar, jag känner det i kroppen.
Kan hända att jag tar svängen förbi Kristianstad någon gång under Hultsfredsveckan för att hälsa på mina kära spääxare. Jag gillar dom.
Och Deportees.

Kommentarer
Postat av: arot

jag saknar dig och antar att jag hamnar i s&g nörd facket..

2009-07-04 @ 23:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0