Jag har högtflygande planer...

Mitt nya stora projekt som jag funderat över och undersökt de senaste dagarna är att flytta till New York till våren. Tanken är att jobba där, skaffa ett någotsånär drägligt liv och bara upptäcka ett halvår. Jag ska undersöka ytterligare, men vad jag förstått än så länge finns det ganska många jobb att söka, har ingen aning om hur svåra de jobben är att få... Finns bra roommate-förmedlingar där man även kan hyra andras lägenheter/rum. Den här gången ska jag nog undersöka på riktigt. Lund och sjuksköterskeutbildningen finns ju kvar.

Idag grävde jag igen min första grav. Det var en speciell stämning över det hela och nu i efterhand känns det konstigt att ha begravt en annan människa. Visserligen död, men jag har ändå stått där med skyffeln och kastat jord över kistan..

Idag när jag var ute i skogen och sprang hade jag kommit ungefär halvvägs när jag möts av en snok mitt på grusvägen. Jag är som många vet otroligt rädd för ormar. Jag vet inte vart jag fick all ork och fart ifrån men jag kubbade på ordentligt en bra bit. Jävel vad rädd jag blev.

Blir nog inget Way Out West, måste spara pengar till NYC. :D

Kommentarer
Postat av: maja

cool! new york-planer alltså, gravgrävning vettifasen... på rantens sköter vi matserveringen efter begravningen istället! höhö.

2009-07-16 @ 21:38:05
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0