Florence + The Machine

Igår tipsade Oscar mig om Florence + The Machine. Asbra. Så galet asbra. Detta förvärrar min situation något.

Situationen är att jag tror att jag jättegärna vill åka till Way Out West. Nej, jag VET att jag vill åka dit. Det vore en skam för världen om jag valde att inte åka dit, jag skulle ångra mig i all evinnerlighet.
Men.
Det finns fördelar och nackdelar med allt.
På plussidan:
- Det kostar bara 1400 kr.
- Jag kommer se i princip alla band jag vill se i år.
- Det är bara två dagar så man hinner göra massa annat roligt.
- Jag kommer slippa äckelcamping eftersom en sådan inte finns.
- Jag kommer träffa goda vänner från delar av hela landet, alla samlade på ett ställe.
- Jag kommer ha något att se fram emot efter min helvetesmånad (Juli) som är överfylld och översvämmad av jobb.
- SJ har rabatterat pris på biljetterna så jag kommer fram och tillbaka från Lund för under 250 pix.

På minussidan:
- Det kostar 1400 kr.
- Jag vet inte om jag har bostad för hösten och om jag eventuellt behöver flytta.
- Förlorar en jobbhelg som jag inte har bekräftat att jag kan jobba.
- Jag kommer få dåligt samvete över att ha sett så mycket musik i sommar att jag inte kommer gå på konserter i höst.
- Jag måste plocka från mitt sparkonto i väntan på att lönerna börjar rulla in.

Verkar vara mer på plus än på minus. Wohoo!

Kommentarer
Postat av: tora

Jag ska ju dit :)

2009-07-14 @ 20:38:30
Postat av: maja

jag med! patrick wolf är där = jag är där.

2009-07-14 @ 22:46:40
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0