Övergödd av Top Model

Söndag.
Livet börjar komma ikapp mig nu.
I Fredags var jag och Hanna en sväng på stan och pengarna rullade lite för fort. Det var även sittning på Helsingkrona och det var mycket trevligt. Förfest hos Theresia, mellanfest i Aidas och Kerstins korridor och sedan superparty nere på Helsingkrona igen. Jag drack färgglad bål ur en kastrull, bytte skor sisådär 14 gånger och blev bjuden på min livs första drink. Av en kille! Whoa!

Igår startade jag dagen med 10-kronors second hand med Theresia. Senare på kvällen var det utgång på Dirty Frank, fast vi startade kvällen hos Fanny. På Dirty Frank var det bra musik, bra folk och Liveband! Jag blev ståendes en stund med Martin, utbytesstudent från Schweiz som hade en Pearl Jam-tröja på sig. Jag och Theresia blev trötta fort och gav oss av innan de andra för att leta upp kebab. Jag tog världens omväg ner till Mårtenstorget för att få tag på en, men det var det värt. Så ooootroligt värt.

Idag vaknade jag jättesent och funderade på att delta i brunchen som var på Hallands, jag beslöt mig för att sova och använda dagen till att få saker gjorda. Jag gjorde bland annat mina allra första egengjorda köttbullar och potatismos och de var minst lika goda som mammas! Resten av dagen har varit mindre produktiv, jag har hunnit beta av 4 avsnitt av "Canada's Next Top Model", och 2 avsnitt av "America's Next Top Model".

Jag har bott här en vecka, men redan insett att matpriserna är hutlösa. Fast det struntar jag i. Mat är nämligen mitt liv.

Kommentarer
Postat av: tora

du kanske kunde extraknäcka på ICA som levande reklampelare; "Mat är mitt liv" haha, så ska det låta :P

2009-01-25 @ 19:13:32
URL: http://toramaja.blogg.se/tora
Postat av: elin

Heej kompis !

Tycker sannerligen att du verkar duktig på att laga mat, vad hade du dig att oroa för ? Fan, tog ju typ 1 år innan jag svängde ihop mina första köttbullar..hehe. Kram kram elvis

2009-01-25 @ 20:20:32
URL: http://kingjeremy.blogg.se/
Postat av: Frey

Duktigt! Låter som om du har omfamnat högskolelivet.

Ang. FK.

Mjaa, jag har lyckats samla uppgifter från 2/3 av mina arbetsgivare och om posten har koll så ska FK få uppgifterna i tid. Dock ville inte mina arbetsgivare skriva in årslön och sånt, eftersom jag är timanställd. Men det verkar som om de har uppgett 2008 års totala lön någonstans iaf. Så nu är det väl bara att vänta ett halvår till och se om jag är värdig!



Frey

2009-01-26 @ 13:25:28
URL: http://frey.blogg.se/
Postat av: maja

hutlösa matpriser här också ja! men vad fan gör man liksom... har du kommit in i klassen nu eller? :D

2009-01-26 @ 21:02:37
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: Louise

Köttbullar, potatismos och topmodel! låter som en höjdar helg!

+ att du har en väldigt söt tröja på dig på bilden.

Saknar dig

Kram syster.

2009-01-28 @ 21:10:40
URL: http://kingjeremy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0