Första skoldan

Eftersom Marcus inte orkade gå med mig igår och visa vart jag skulle studera så fick jag klara mig själv denna morgon. Det började bra, jag skrev ut en vägbeskrivning och gav mig själv 20 min för att hinna gå eftersom alla sagt att det låg ganska nära. Jag gick vilse efter halva vägen, fick panik, gick lite mer vilse och frågade tre personer om dom visste vart Vårdvetenskapens Hus låg. Ingen visste. Till slut hittade jag en gubbe som kom med förslag på vart det kunde finnas, och jag hittade efter att ytterligare en gång gå vilse. Jag var bara en kvart försenad. Och imorn cyklar jag för det var inte alls så nära som alla hade sagt.
Vi skrev in oss och fick introduktion. Det var ganska sövande. Sen kom kåren och drog med sig oss i små grupper. Vi fick schemat för novischveckan och jag kan säga att jag ser fram emot de kommande aktiviteterna såsom fest, tårtbakning och sittning.

På vägen hem gick jag och funderade på vilken nation man skulle skriva in sig på och helt plötsligt var den där-Krischansta Nation, som en blixt från klar himmel. Jag mindes att Andreas och Lisa varit med där och dom rekommenderade den starkt så jag gick in, tjötade lite och skrev in mig. Jag skrev även upp mig på att arbeta med puben och Spääxet. Hoppas det blir bra..

Kom hem, hade ett väldigt givande samtal med Emelie (systern som bor här). Valde att ta en cykeltur för att bekanta mig lite med staden. Kollade in tvättstugan, postade några brev och köpte cykellampor (jag har nästan blivit påkörd två gånger än så länge). Sen kom jag hem, lagade mat och hade ett väldigt givande samtal med Johan (brodern som bor här). Nu sitter jag här och pular lite och tänker ladda inför morgondagen. Då blir det först skoldag och sedan tårtbakning med tävling!

Jag struntade i att diska de andras kastruller nyss..Tänk om de blir arga?..

Kommentarer
Postat av: tora

aaaa, så spännande :)inte prinsessbara- för vanligt och förutsägbart..

diska andras kastruller låter överseriöst, om det inte var du som lagade käk i dem förståss..



du är saknad :)

2009-01-19 @ 19:54:32
URL: http://toramaja.blogg.se/tora
Postat av: maaaaaaaaaaaaa

Jag orkade ju inte gå med dig för att det var citat: aslångt. Och Krischan?! Nu är du inte längre välkommen till smålands!



Bastu!

2009-01-20 @ 00:06:02
Postat av: ellen

låter ju som att du grejar detta sandra ;)

btw, har du tänkt ta valborg i lund?



och! disk är alltid den starkaste frågan hos regeringen i ett kollektiv. hårt men rättvist, så ska det va!

2009-01-20 @ 19:15:07
URL: http://sittstill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0