Benjamin Button!

Igår var jag och Sara i klassen på Benjamin Button's otroliga liv och käre barn vad bra den var!
Jag kan ärligt talat inte komma på någonting jag skulle vilja att de hade gjort bättre.
Omgivningarna var underbara, skådespelarna var i Oscars-klass allihopa. Birollsinnehavarna hade enormt stora betydelser för handlingen och gjorde det så himla bra! Brad Pitt fick chansen att visa att han faktiskt är en skicklig skådespelare och inte bara ett sött ansikte.
Däremot störde jag mig lite på Cate Blanchett. Jag hoppas för Gud i himmelen att hon hade en body-double som de klippte in jäkligt bra. Det är nämligen inte möjligt i mina ögon att vara 40 år men ha en kropp som en 16-årig balettdansös!
Helt klart 5 toasters av 5 möjliga. Feel free to comment on this...




Idag hade vi skola heeela dagen, men min basgrupp gjorde riktiga framsteg så det känns jättebra!

Det är även denna vecka inplanerat fester.
torsdag är det vanlig fest. Vi får själva fixa förfest och sen går vi ut med faddrarna på ÖG's nation.
fredag är det pub på skolan med tema "Hawaii". Jag och Theresia har redan inhandlat bastkjol och blomhalsband och planerar dekorera ytterligare med en stor, färsk blomma i håret.

Idag kom även representanter från Alnarps lantmästarskola (det är där Prins Carl Philip går!!!) och bjöd oss till fest. Bara sjuksköterskorna. Med rika lantmästare! Vi fick lite instruktioner om vad vi ska ha på/med oss och på kvällen verkar det bli finkalas. Yääy! Chiffongklänningen kommer till undsättning once again! FAST. Detta är inte förrän mars..


Kommentarer
Postat av: Wicksell

De använde ju CGI-effekter för att få Brad Pitts ansikte att se ungt och sött ut, så de kan ju mycket väl ha gjort samma sak med Kate Blanchetts kropp.

2009-01-28 @ 09:43:39
Postat av: maja

angående festen i mars...det gäller att tagga i tid! :D

2009-01-28 @ 16:38:56
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: frank

spännande, fest med prins carl philipsar! och på tal om fest i förtid, ska kolla lundbiljetter till valborg imorrn ;)

2009-01-28 @ 18:32:01
URL: http://sittstill.blogg.se/
Postat av: tora

hej du, jag saknar dig, dansa loss ordentligt i bastkjolen, själv ska jag...JOBBA på fredagkväll, jieppi!!...

2009-01-29 @ 17:30:08
URL: http://toramaja.blogg.se/tora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0