It's been a while

Igår gjorde jag min första tenta och det gick nog bra. Efteråt gick vi ut och firade med tentaöl och käk på Ariman och tills ..slut var nästan hela klassen där. Jag och Theresia tog en vända på stan innan jag skulle iväg och fixa iordning Klämfesten med Var Glad-spexarna. Det var ganska kul, jag och Emilia fick i uppdrag att fylla på vinflaskorna och blev höga av ångorna. Det blev sittning, sång och uppträdanden, men de lappar vi hade placerat ut med diverse uppdrag gick inte riktigt hem...tråkigt nog. Hade gärna sett folk lämna bordet genom att krypa under det. Eller låtsas slicka sin bordsgranne i örat. Eller varför inte låtsas vara besatt av sten, sax och påse..
Det blev i alla fall en riktig fest. Det känns idag. Jag kom på i efterhand att det enda jag åt igår innan sittningen var en grekisk sallad, kanske inte det mest fettrika man kunde grunda med..

Ikväll är det fest igen och det känns att jag kommer få jobba för att komma i stämning för den. Men jag ska göra mitt bästa. Det är ju trots allt förfest hos Theresia med Nina och kanske Elin och det är alltid trevligt.
På söndag tänkte jag och Theresia dra till Nova Lund och ta en shoppingrunda på Ö&B och Rusta för att fylla upp våra förråd av sånt som är nödvändigt men jättetråkigt att köpa. Typ tvättmedel, typ tandkräm, typ pasta.

Tänkte skriva ihop en utvärdering av min fälstudiedag på Urologen i tisdags. Det var ashäftigt och man påmindes om varför man valt läsa det man har. Det var uppiggande och inspirerande. Snart kommer jag hem. Funderar på att gå på Seban och Pärrys fest på lördagen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0