Tar en fåtöljsov efter cykelflytten

Flyttade i princip hela mitt rum idag per cykel. Var sjukt trött men stolt när jag var klar.
Var iväg hos Per för lite vin och sedan bort till smålands för korridorsfest men var hemma innan tolv.
Hemma på Krischan.
Träffade en sjukt trevlig tjej från Canada i korren. Hon heter Danni i min telefonbok. Jag lovade att jag skulle ringa.
Sen kom Daniel och var trevlig.
Sen kom Lisa och var mysig.
Fixade ytterligare på mitt rum.
Daniel somnade i min säng.
Lisa somnade i min nya bäddsoffa.
Jag tar helt enkelt fåtöljsoven när jag känner för det.
Nu är klockan halv 5 och jag är pigg som få.
Inte på grund av alkoholen som många säkert tror, har varit nykter sedan 12.
Har börjat snusa igen. Kan nog vara det. Tillsammans med extasen som följde med det nya rummet.
Imorn har jag inget inplanerat förutom tacksittningen runt 20.
Har insett att Vampire Weekend har vissa liknade Paul Simon-beats.
Känns som när jag upptäckte att Markus Krunegård måste lyssnat mycket på Doktor Kosmos.
Känns otroligt skönt att ha något alldeles eget. Även om det är ett korridorsrum.
Snart sätter nollningen igång, jag är inte jättepeppad.
Vill vara för mig själv lite. Agera kufisk. Det hör mig till.
På väggen framför mig sitter mina Simon & Garfunkel-tavlor och utklippen jag klippte ut för 6 år sedan. Konserten jag inte fick gå på när jag var 14.
Svårt att inte bli nostalgisk.
Oscar är borta nu. Han är i Umeå. Ska bli läkare. Kommer bli lite jobbigt att inte träffa honom på länge.
Hoppas Fuglesang kommer iväg nu äntligen.
Hörs

Kommentarer
Postat av: maja

jag gillar dig. bara så du vet

2009-08-30 @ 00:35:56
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: ellen

jag gillar bananer

2009-09-01 @ 00:08:31
URL: http://domlekerbara.blogspot.com
Postat av: oscar

METAL GEAR???????

2009-09-03 @ 17:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0