Hästjäveln smet

Klockan är 10.45.
Det knackar på dörren. "Jävla Jehovas", tänker jag och struntar i att öppna.
Det knackar igen, hårdare och mer agressivt. Jag studsar upp ur sängen(borde egentligen sova eftersom jag jobbat natten), lämnar Xena-krigarprinsessan och öppnar ytterdörren. Där står en gubbe i rödorange jägarväst.
"Det springer en lös häst härute".
*So?* tänker jag
"Den har sprungit härute ett tag och vi får inte tag på den. Den gillar nog inte mig. Höhö. Höhö".
*Om det är vår häst så gillar den inte mig heller*
Övertygad om att det inte är vår häst frågar jag hur den ser ut.
"Den är liten och fläckig".
*Fan*. "Ser den ut som en ko?"
"Ja, det kan man väl säga".
Jag tar på mig skorna, springer sömndrucken ut och möts av en hel hop jägare.
*Nej, älgjakten börjar idag. Lite snea dom kommer vara på mig för att jag stör deras jaktfrid. Pappa är jägare och hoppade upp i det förbannade tornet fast han precis hade sågat sig i knäet med en motorsåg, så jag vet hur helig denna första vecka är för dom...*, är den tanke som kommer till mitt huvud.

Efter att ha lockat med diverse metoder får jag till slut tag på aset. Jag kollade hagarna, de var hela och fattar inte hur hon tog sig ut.
På min promenad tillbaka till huset kan jag inte förstå varför man slutade göra falukorv av hästkött.

Kommentarer
Postat av: ellen

allt är bra med mig :)

längtar efter berlin och hemresa, verkligen.

söt hästhistoria ^^

2008-10-13 @ 17:06:33
URL: http://sittstill.blogg.se/
Postat av: maja

en folkuniversitetskurs... franska + konst i aix-en-provence :D LIIITE NICE!

2008-10-14 @ 20:41:39
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0