Negerboll

Får man säga så?
I vilket fall som helst gjorde jag en smet till mig och Elin. Varsin negerklump i varsin tallrik. Det räddade kvällen lite grann.
Jag vet att mycket av mitt skrivande handlar om mina jobb. Tråkigt, jag vet, fast det är ju mitt liv. Nu tex jobbar jag natt. Idag jobbade jag dag. Imorn jobbar jag dag-och natt. Likadant på fredag. Visst, det är jobbigt men jag har förlikats med tanken. Det är värt det när lönen kommer.
Träffade Maja igår. Det var bäst som vanligt. Vi ska fira nyåret ihop. Jag kommer alltså dissa Herman the German för första gången in years. Det blir middag, fina klänningar och fest.

Förresten har jag efter lång begrundan bestämt mig för att sälja min bil när jag flyttar. Vill någon paxa den? Den funkar jävligt fint och är billig i drift, försäkring och skatt. Tänk på det.

Jag känner för att göra något oväntat. Bara försvinna. Ta ett flyg någonstans och vara borta ett par månader. Självrannsakan. Låta huvudet hinna ikapp. Eller flytta någonstans där jag inte känner en själ. Umeå. Där kan jag plugga det  jag vill. Och börja om helt från början.

Det känns som om att jag gör folk besvikna. Ständigt. Detta är inget jag gör med avsikt så jag hoppas att ingen tar åt sig.

Världens bästa låt kom jag fram till idag, är Call me Al med Paul Simon. Man sjunger alltid med. Man blir alltid glad. Man kan inte låta bli att dansa. Man minns. Så bisarr och genialisk. Genomtänkt fast med känsla. Oslagbar, alla kategorier.

Sov Gott

Kommentarer
Postat av: maja

bilen funkar jävligt fint? :D

2008-11-20 @ 18:48:57
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: Wicksell

Hahaha, ska du köpa bil nu maja? :D

2008-11-20 @ 22:29:39
Postat av: kj

hehe.. om du verkligen vill veta så tror jag att dom som säljer, vad jag brukar kalla "chokladbollar", har fått uppgifter att döpa dessa till "havrebollar"! mhm, det lärde sig jag, joel, räcer och herman förra jullovet om jag inte minns fel! så för säkerhetens skull... haha..



oj, jag är verkligen inte bra på att formulera mig ibland.. men ja, som jag minns dig är du iaf en galet skön, social, och bra-på-massa-mer-sätt tjej! ..och skulle du flytta till umeå så skulle jag lätt hälsa på!! ;P

2008-11-23 @ 00:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0