Backstreet's back, alright!

Har funderat över det här med all barndomsmusik. Vart har den tagit vägen? Hittade min första Backstreet Boys-skiva hemma, min första och andra Britney-skiva, min oändliga samling av Mr Music-skivor där allt samlades. N*sync-skivor, Meja, Janet Jackson, The Corrs, Five, A-teens, Enya, B*Witched, Aqua, RKelly, Boyz2Men, Dr.Bombay, Cartoons, Spice Girls, TLC, Eiffel 64 etc, etc. Detta är tidig barndom. Vart har alla tagit vägen? Hur kan så  mycket musik bara glömmas bort? Kom även fram till att jag inte kan komma på vad jag lyssnade på för musik från min tonårstid(jag vet att jag inte har lämnat den än). Det jag kan minnas är i princip White Stripes och RHCP. Simon & Garfunkel har givetvis alltid funnits där, men fanns det inte några typiska millennieskifte-artister? Vad lyssnade man på när man var 13?

Nu har man lugg.

Dagens tips: Californication med RHCP

Kommentarer
Postat av: maja

jag vill se din lugg! och alla band splittras. (fast var är dr bombay?)

2008-11-08 @ 14:05:40
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: KJ

omgomg!!! dr bombay är i min mp3!! han flyttade ju till skottland och blev dr macdoo (tips- loch ness) efter det flyttade han till Mexico och blev CARLITO!!(tips- "Carlito (Who's That Boy)") kanske helt priceless, OMGOMGo maja, häng med lite... hahahahah





dagens tips med red hot är nästan overkligt bra! :)

2008-11-09 @ 02:22:36
Postat av: sandra

Hahah! Jag fattar inte att du faktiskt vet det här, KJ!hahaa

2008-11-09 @ 08:06:18
URL: http://kingjeremy.blogg.se/
Postat av: Marcus

2001, året som förändrade mitt liv!

The Strokes, Bob Hund, Coldplay (medan dom fortfarande var intressanta), The Thrills, Håkan Hellström och The Hives slår igenom, Cake, The Plan(!!!), och på tal om !!! så tror jag att dom släppte deras debut 2001. Allt hände 2001. Det svenska The Kooks som var mycket bättre än den brittiska motsvarigheten spelades flitigt i min lilla electrolyx-stereo. Verbal Ji-Jutsu. Jösses. Hidden Cameras!

2008-11-09 @ 11:25:46
URL: http://artvandelay.blogg.se/
Postat av: ellen

Åh herregud. Vilka flashbacks du ger mig. B*Witched var mina idoler typ ^^

Men åh, rhcp har alltid funkat gott i öronen.

2008-11-09 @ 13:56:18
Postat av: KJ

hahah jag vet... :/ men när jag och min rumskompis nångång under förra terminen insåg att vi antagligen hade glömt hur party dr bombay är så var vi tvungna att kolla upp detta.. jag hade lite för mig att gunther var en av hans personligheter med, men inte, han håller ju iaf nästan killens nivå hahahhahaha..

2008-11-09 @ 16:14:26
Postat av: maja

GÜNTHER <3<3

2008-11-09 @ 16:58:19
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: Wicksell

Har han varit Carlito också? Jag visste att han var dr bombay/macdoo och gunther.. jäklar vad många :P

2008-11-10 @ 16:51:16
Postat av: KJ

jag visste inte heller om carlito!! en helt ny värld öppnade sig där, typ.. men han var ju inte gunther som många kanske tror, det är en annan! check:

Bombay" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/DrBombay

%28artist" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCnther(artist)



ojoj, känns som om den här tråden har spårat ut lite väl på dr bombay och gunther nu...

2008-11-10 @ 20:41:49
Postat av: Wicksell

Haha, fan va illa att han turnerar i Japan som mexikan numera :P

2008-11-10 @ 22:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0