En kyrkogårdvaktmästares bekännelser

Plats: Fikarummet i Gökhems församlingshem
Tid: ca. kl. 12.40
Närvarande: Jag samt två andra kyrkogårdvaktmästare i 45-årsåldern.

Jag, som för övrigt är den enda som sagt ett enda ord under den veckan jag varit på jobbet, strejkar. Jag tänker inte säga ett enda ord till om kor, bilar, gemensamma bekanta, trädgårdsskötsel, sport, västerås, fest, sambos etc, etc...
Om de inte pratar med mig, tänker jag behandla dem med samma metod.
5 min går.
10 min går och jag är amazed över hur två vuxna karlar kan sitta tysta vid samma runda bord i 10 min och titta in i väggarna samtidigt som suckarna regnar över Gökhems församlingshem.
15 min. Jag skäms för dem.
20 min. Jag inser att jag jag kommer bli precis som dem om jag inte säger någonting.
22 min. Jag ska precis öppna munnen för att bryta tystnaden när den ena av männen reser sig, går till ett annat rum ( fortfarande under tystnad ), för att gå och sova.
Jag blir förbannad och försöker prata om barnbarn med den andra gubben...

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha! det är synd om dig, du kommer inte kunna prata snart, för din talförmåga har försämrats så pga de sura gubbarna. vi kan väl dejta snart och tjöta? :) btw så ringde samuel till mig i söndags och pratade lite om dig ;) men jag tror bestämt att jag ringer dig ikväll :) kram! SEX VECKOR kvar tills vi är i FRANKRIKE!!!! du är bäst! kram <3

2008-07-08 @ 12:08:27
URL: http://hemmaistan.blogg.se/
Postat av: tora

haha..tycker allt att det lite kul att du börjat blogga..jag håller mig oxå gärna uppdaterad ;)

frankrike som sagt, och så samuel så klart, gu så bra allt blir :D

2008-07-08 @ 14:39:15
URL: http://toramaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0