Saw things so much clearer

Jag kom in! I guess y'all be seein' me in Lund this spring!

Dagen till ära tänker jag publicera min alldeles första dikt.



Cykelen
På kylig asfalt står cykelen.
Våt, kall, mörk asfalt.
Ljus och värme är förgånget liksom lustan och glädjen.
Blottad.
Naken står cykelen.
Moloken och ensam.
"Jag behöver dig inte"
"Ensam är stark".
Ryggvärk. Huvudvärk. Stålverk.
Uppväxt.
Reparation är överflöd och överdåd.
Rannsakan likså.
Att inte duga när luften gått ur.
Som skavd, gnisslande och utan tuta kan man lika gärna rosta.
Lika gärna stå.
För om inte cykelens funktion går att fullgå, vad är då cykelen?
Stöpt är jag. Oformlig är jag.
"Säger vem?", frågar du

Tack Daniel för hjälpen med val av ämne.

Kommentarer
Postat av: Jen

Nästa vecka blir tiptop, jag kan närsom vad jag vet just nu. Men jag är ju arbetslös så jag har inte så mycket att göra, men nästa vecka blir skitbra. Ja, hör med Tinnert också, jag är inte säker på hur hon jobbar men hon jobbar ju ganska mycket så hon gör antagligen det nästa vecka också.

2008-12-09 @ 02:46:39
URL: http://jenandreasson.blogspot.com/
Postat av: Jen

BTW! Vart har du kommit in? Lund är väl ganska uppenbart men på vilken linje?! :D

2008-12-09 @ 02:48:11
URL: http://jenandreasson.blogspot.com/
Postat av: maja

FY FAN VAD DU ÄR BRA!

2008-12-09 @ 13:08:01
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: Wicksell

Jag trodde titeln var "ölkylen", blev lite besviken.. :/



Grym dikt utöver det!

2008-12-09 @ 17:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0