Jag orkar inte vänta

Jag känner bara för att skriva av mig! Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men det ger sig nog.
Jag har varit en fixare denna veckan. Fixade nytt anställningsavtal, fixade möte med resursen så jag kunde tala om vilka dagar jag kan jobba innan jag flyttar. Fixade extratid på jobbet, fixade bjudgodis till tanterna på jobbet. Fixade ett fint hemmagjort kort till bjudgodiset. Fixade så min lön kommer på kontot istället för på check, fixade presentkort på massage så jag kan ta det på friskvårdspengen. Fixade bostadsansökan til några av nationerna i Lund, fixade eventuell hjälp till bostad genom gemenskap bekant. Fixade med Csn så jag får studielån, fixade med SJ så jag åker tåg billigt i januari. Fixade ihop ett gäng som ska åka på Beyoncé i Göteborg den 11 maj!

Jag har säkert fixat mer. Minns det bara inte i det för stunden rådande kaoset som ruvar i mitt sinne.
Det jag ska fixa härnäst är en lista på det som ska shoppas imorn. Jag är ju the queen of lists. Några andra saker jag måste fixa är:
-spärra alla automatiska uppdateringar på datorn
-installera Office
-installera sonyericsson
-allt som ska shoppas
-lägga upp fler dikter på bloggen
-hämta ut tågbiljett

Det senaste har jag lyssnat mycket på System Of A Down och Monster Magnet. Jag vet inte riktigt varför det kommer sig, men jag känner att jag får mer utlopp av mina känslor med hjälp av hårdare musik. Jag tycker det är intressant hur man pendlar med sitt "musikhumör". Ibland vill jag bara drunkna i S&G, David Gray eller Amos Lee. Annars kan jag vara besatt av typ St. Anger-skivan med Metallica bara för att den är så arg. (Jag vill dock tillägga att jag aldrig fastnat i något Kreator-eller-liknande-träsk.) Thank god!

Vad funderar jag över mer? Jo, bostad. Jag har lite panik på det där även fast jag inte behöver. Jag har ju trots allt två potentiella och högst tillfälliga alternativ. Det är bara det att jag inte vill känna att jag tränger mig på. Än viktigare är ju att dom jag bor hos inte känner att det känns okej, fast inte vågar/vill säga något. Jag hoppas bara att dom är såpass ärliga mot mig om det skulle bli så...

Min mamma har sagt till mig många gånger att jag måste sluta tänka så mycket och istället prata mer. Men det är inte min grej. Det jobbiga blir ju dock när man ska sova eller koncentrera sig på läxor, samtal eller vänner. Mina tankar har en förmåga att skena iväg och få egna liv. Jag lyckas alltid föreställa mig värsta tänkbara skräckscenariot så varje tanke tar många vändingar innan den är färdigtänkt. Ibland önskar jag att jag var lite mer spontan och att jag sa precis vad jag tänkte för stunden. Jag antar att man helt enkelt funkar på olika sätt och att man får acceptera det, för jag har ju trots allt den Fritzka stoltheten och den innebär att man aldrig ska ändra på sin personlighet om någon inte skulle gilla den. Då är det deras förlust. Pappa och farfar är kloka män.

Idag fick jag för första gången sedan i somras ett sug efter att ha pojkvän. Det är jättekonstigt för jag är verkligen nöjd med hur jag har det nu. Om hobbypsykologen Elin hade rått mig nu hade hon antagligen sagt att jag känner så för att det snart är samhörigetens högtid (jul), eller att jag innerst inne saknar någon eller att jag har panik inför Lund och ser framför mig hur jag kommer vara ensam där och då känns det mindre ensamt om man har en man. Jag själv säger att jag ser fram emot att vara själv i Lund. Alldeles ensam, lära känna folk på eget initiativ och vilja. Inte vara kompis genom en kompis.

Haha! Ingen kommer orka läsa det här!

Jag är trött på att mitt hår aldrig växer ut så nu har syrran och jag satt datum för min nästa klippning den 1:a December 2009. Det är länge...Men jag ska härda ut, jag lovar, sis.

Hon har för övrigt lovat att hälsa på mig varannan helg. Det gör att jag lägger i en extra växel för att skaffa eget ställe. Hon sa även idag att hon har bestämt sig för att också plugga i Lund. Hon är bra, min syster och jag är hennes förebild.

Jag står på ruineringens brant. Eller, nej, men det känns så för jag har verkligen spenderat a whole lotta' cash! Men det är bara sådana där nödvändiga saker som julklappar, dator, Ipod, festivalbiljett, massager, sprit och bensin. Och musik, men det måste man alltid ha pengar till. De nästkommande inköpen på min musiklista är :
-Bon Iver (efter tips av Daniel)
-Nina Simone(feeling good är rysligt bra)
-Volbeat
-Black Noise Conspiracy
-Cold War Kids
- Anthony and the Johnsons
-Beyoncés nya skiva
Mmmmmmmm

Jag funderar på att sälja min balklänning. Fast jag är inte säker för det känns som om att jag bara skulle sälja den för att få pengar, men frågan är om jag verkligen behöver pengarna eller om jag bara är lite pengakåt. Jag gillar ju klänningen jättemycket.

Förresten, i måndags när jag jobbade på Kinnarpskolan var det två sjätteklassare som inte visste åt vilket håll "Z" var åt. Vad fan är det? Lär man sig inte alfabetet i 1:an? Jag skämdes å deras vägnar.

Det blev en hel uppsats idag. Men det var nog bra för jag fick ur mig en hel del.

Jag önskar jag kunde jobba kvar på mitt ena jobb när jag pluggar, jag älskar det!

Nä, nu måste jag sluta. Måste ju få min skönhetssömn innan det är dags att gå upp för att beställa biljetter till Beyoncé!

Godnatt allesammans!


Kommentarer
Postat av: ellen

åh, bon iver är ju urmysiga.

2008-12-18 @ 12:25:39
URL: http://sittstill.blogg.se/
Postat av: hobbypsykologen

hej din tok ! Har försökt kommentera dina förra inlägg men min dator är ju koko.. Är stolt över att du har fixat så mkt o att du lyssnat på system of a down ! Det kanske inte kommer som en chock för dig att me like them.. ses på fredag ! Puss elvis

2008-12-18 @ 13:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0