Det snurrar i mitt huvud

Jag kan inte sluta tänka! Hjärnan går på högvarv hela tiden. Jag ska tamigfan flytta! Vet inte vart än bara...
Jag gör listor och gör planer och ringer viktiga samtal och kollar hemsidor. Allt i förberedelse för min framtida sysselsättning. Inget som någon säger biter på mig. Jag har slutat lyssna för jag måste inte lyssna längre. Världens bästa känsla.

Idag var jag och såg på vad som skulle komma att bli mitt tredje Luciatåg denna veckan. Nu har jag avverkat tre av mina fyra syskon.

Jag har även blivit utsedd till frisör på jobbet, färgar as we speak slingor på den ena kollegan, och har lovat att fixa två partyfrillor när vi är på jobbresa på lördag. Det är så kul!

Imorn blir det firarmys med Maja. Hon ska till France och jag ska bort.

Har även bestämt mig för att jag och Maja ska powershoppa i Göteborg nästa vecka. Minns inte när jag gjorde det senast... Har siktat in mig på en svindyr tröja.

Jag diktar som aldrig förr! (det är inte så konstigt eftersom jag aldrig diktat förut). Tänkte bjuda på en:

Jag vill pryda din vakanta plats av bok,
med silverek, klätterperenn och snok.
Jag vill att det barn som en gång skrek
ska känna doften av denna silverek.
Av perenn ska skriket formas till prick och stav,
toner ska bildas, blommorna fylla tomrummen mellan oktav och oktav.
Jag vill att lömskheten i form av en brandgul snok,
ska välja sida och lämna dig, ditt as och din konvalenta epok.
Jag vill ta ditt prydda säte av skam och taberas,
placera det barn som av godhet, renhet och innosens är skör som glas.
Jag vill att du som rämnat andra med kraft av ett ånglok
ska veta att jag alltid föredragit ett löv av asp framför en plats av bok.

Tack Elin för hjälpen med ord.

Kommentarer
Postat av: daniel

ja visst är det mycket bra att se fram emot? haha, sova hinner man alltid med på något sätt ^^ vart ska ni någonstans på jobbresa?

2008-12-11 @ 13:22:09
URL: http://bloodonthetracks.blogg.se/
Postat av: elin

Blev så nöjd när jag läste det här ! MKT bra Sandra, fått in många förlegade ord där alltså !

2008-12-11 @ 21:34:56
Postat av: maja

haha! rimmarn! väldigt speciella ord ja ^^

2008-12-12 @ 11:56:42
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: kjkj

nje, man hinner inte riktigt med, men det är bra! :)

wow vilka dikter, wow! mer av dessa ja! :D God jul förresten!

2008-12-18 @ 18:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0