Any day now I shall be released

Nina Simone! Vilken kvinna!

Idag var jag och maja i göteborg, det var jättemysigt. Vi fick tag på mer än vad som var tänkt från början. Jag var duktig och tog bilder på mina inköp för att kunna visa er, men då strejkar installationen av telefonöverföringen..så jag får väl förklara. Jag som aldrig hittar skor hittade två par idag! Maja hittade finklännigar på löpande band, jag köpte förnödenheter såsom baslinnen och strumpor. Jag hittade också en myskofta på Indiska. Maja köpte snyggaste kjolen jag sett på länge och en tjusig tröja som passar perfekt till den.
En sak var väldigt läskig. Jag och Maja vandrade runt på Lagerhaus och letade i hyllorna. Helt plötsligt får Maja syn på en skylt: "Fritz, oranget glas". Vi skrattar åt det roliga sammanträffandet. 1,5 meter bort får jag syn på "Maja, skål i porslin". Nu börjar vi tycka det är lite läskigt, men skrattar ändå åt det. Vi börjar prata om vad Maja ska köpa till Frank i julklapp och vips! En meter från "Maja"-skylten finns en annan skylt "Frank servisset". Vi får inte ur oss ett enda ord utan tittar bara på varandra. Något som vi sedan upptäckte var att det inte var några andra varor i hela butiken som hade namn. Det är ett omen för något. Vet inte vad bara.

Imorn jobbar jag min sista dag på mitt ena jobb. Det kommer bli sorgligt. Fick reda på idag att dom har ersatt mig med en riktig lodis..

Jag skulle på begäran av KJ lägga upp ytterligare en dikt. God Jul på dig med, förresten!

Svartsjukan
Dom viskar, jag hör det
dom krälar, jag känner det
dom gnisslar tänder med svartgapande käftar, jag sörjer dom
dom ljuger, jag motstår det
dom fräser, jag blundar för det
dom skrattar åt oss, jag spottar åt det
dom tömmer varje känsla på färg och på hopp, jag vänder ryggen åt det
dom skriker och svär för att jag ska lyssna, maskarna, uppbyggda av svartsjuka.

Kommentarer
Postat av: Jasonthebeard

oh jeremy, where you gonna run to?

2008-12-19 @ 00:41:37
URL: http://jasinthebard.blogg.se/
Postat av: yoda



middag med gamla sp3e på athena kolgrill på måndag



sprid vidare !!



klockan 20.00

2008-12-19 @ 21:22:35
Postat av: maja

lagerhaus = läskigt! och jag läste förresten hela ditt förra inlägg :D nice!

2008-12-19 @ 21:45:36
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: daniel

åh, jag älskar ditt blogg-inläggs namn. DET ÄR JU DYLAN!

2008-12-20 @ 15:11:36
URL: http://bloodonthetracks.blogg.se/
Postat av: Jasonthebeard

Även the band daniel, dont forget the fucking Band!

2008-12-21 @ 12:40:20
URL: http://jasinthebard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0